KİTAPLARIM

Yıllar boyunca okuduğum kitapların bir listesini tuttuğum ve kitapların konularına da yer verdiğim kütüphaneme hoşgeldiniz!

Fotoğrafım
Ad:
Konum: Istanbul, Türkiye
myspace layouts

myspace layouts

MySpace Layouts

MySpace Layouts

  • Antoloji
  • Yeni Sayfa
  • Timas Yayınları
  • Pazartesi, Ağustos 10, 2009

    Geceye Övgüler-NOVALİS


    Novalis 1772-1801 Yirmi dokuz yıllık kısacak yaşantısına karşın yazdıklarıyla Romantizm akımını ateşleyen en önemli öncülerdendi. Endüstrileşmenin insanlık üzerinde ağır etkilerinin görüldüğü bir çağda, aşık olduğu (ve nişanlandığı) Sophie von Kühn'ün ölümünün ardından yazdığı Geceye Övgüler 1800, dünya edebiyatında toplumsal ve bireysel acıların keskin bir duyarlıkla dile getirilişinin en çarpıcı örneklerindendir. Elinizdeki kitapsa, altı bölümlük bu önemli yapıtı Almanca aslıyla ve iki versiyonuyla sunarken, çevirmeni Ahmet Cemal'in, yazar, yapıt ve akımı anlamamızı kolaylaştıran derinlikli önsözüyle açılıyor.


    ötelere yuvarlanıyorum,

    ve her acı

    günün birinde dönüşecek şehvetin dikenine.

    az zaman kaldı, sonra kurtulacağım,

    ve sarhoş, uzanacağım aşkın kucağına.

    sonsuz yaşam dalgalanıyor içimde tüm gücüyle,

    yukarıdan aşağılara bakıyorum,

    oralardaki sana.

    o tepede sönüp gikmekte parıltın bir gölge taşımakta,

    serinlik veren çelengi. ah! tüket beni ey sevgili,

    sonuna kadar tüket ki,

    uykuya dalayım ve sevebileyim.

    hissediyorum ölümün gençleştirici akışını

    ve direniyorum fırtınalarının ortasında yaşamın cesaretle...

    0 Comments:

    Yorum Gönder

    << Home